Wybierz interesującą Cię sekcję:

Terapia taktykalna Terapia ręki

Terapia taktykalna

Terapia taktylna to przyjazny, relaksacyjny dotyk w formie masażu, który pobudza oraz przygotowuje skórę do odbioru bodźców płynących z otoczenia. Aktywizuje rozwój funkcji mózgowych i układu nerwowego. Zwiększa świadomość ciała, wycisza, obniża poziom stresu, reguluje napięcie mięśniowe. Wspomaga integrację sensoryczno-motoryczną i integrację odruchów.

Pomaga w funkcjonowaniu dziecka, które:

Dzieci te mają często słabe poczucie własnego ciała i obniżone napięcie mięśniowe.

Terapia Taktylna jest skutecznie wykorzystywana zarówno u dzieci jaki i dorosłych z:

Masaż taktylny wykonuje w obecności rodzica. Pacjent jest ubrany w wygodne, przylegające do ciała ubranie.
Opracowano na podstawie dostępnej literatury i własnych doświadczeń w pracy z dziećmi:
Neurokinezjologiczna terapia taktylna dr Swietłany Masgutowej. Metoda pracy z dziećmi i dorosłymi z wyzwaniam,i w psychoruchowym rozwoju. Swietłana Masgutowa, współautorzy: Jolanta Kowal, Grażyna Mazur, Denis MasgutowNeurobiologia. Krótkie wykłady. Longstaff A Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
Marta Szybkowska – Zaburzenia modulacji w integracji sensorycznej PWN
Własne materiały szkoleniowe

Terapia ręki

Głównym założeniem terapii ręki jest poprawa w funkcjonowaniu dziecka w życiu codziennym oraz w czynnościach samoobsługowych poprzez usprawnienie motoryki dużej i małej, precyzyjnych ruchów dłoni i palców oraz przez dostarczanie wrażeń czuciowych. Terapia ręki skierowana jest zarówno do dzieci z zaburzeniami rozwoju, jak i dzieci w normie intelektualnej, które mogą mieć problemy w uczeniu się.

Celem metody jest:

Terapia przeznaczona jest dla dzieci, u których stwierdza się:

Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie w oparciu o diagnozę i potrzeby dziecka. Obejmują między innymi: stymulację proprioceptywną, wzmocnienie obręczy barkowej, ćwiczenia manualne i grafomotoryczne uwzględniające prawidłowy chwyt, dysocjację palców i poprawę pisma.

Opracowano na podstawie dostępnej literatury i własnych doświadczeń w pracy z dziećmi
A.Giczewska, W. Bartkiewicz, Terapia ręki, Warszawa 2014.
Własne materiały szkoleniowe